piątek, 6 września 2013

Soundtrack do Piwa: Torture Chain i Crack z Pracowni Piwa

American Stout. Pierwsze muzyczne skojarzenie? USBM czyli United States Black Metal. Dlaczego ze Stanów Zjednoczonych to jasne. Dlaczego black metal to też nie powinno być jakąś trudną zagadką. Chodzi oczywiście o barwę stoutu. Czarną, nieprzejrzystą, nie dającą ani, nomen omen, cienia szansy światłu na przedarcie się.



Jednoosobowy projekt, który będzie towarzyszył mojej recenzji Cracka z Pracowni Piwa nazywa się Torture Chain. Jego demówka z 2012 zatytułowana "Time is but a Doorway to the Incinerator" wywarła na mnie ogromne wrażenie parę miesięcy temu. USBM od pewnego czasu kojarzy mi się tylko i wyłącznie z homo-hipsterskimi eksperymentami. Torture Chain prezentuje staroszkolne podejście do kwestii black metalu. Mimo braku większych eksperymentów na przestrzeni tego 23 minutowego demka nie ma mowy o nudzie. Zdecydowanie jedno z najważniejszych nagrań 2012 roku. Mam nadzieję, że "Time is but a Doorway to the Incinerator" już od jakiegoś czasu sączy się przez wasze głośniki lub słuchawki. Teraz przejdźmy do Cracka.


Jak już wyżej pisałem Crack jest czarny. Postawiony pod światło przybiera delikatnie brązowy odcień. Piana drobna, kremowa i obfita. Aromat kawowy jednak czuć też iglastość pochodzącą z amerykańskich chmieli, która wyostrza się zdecydowanie w drugiej połowie szklanki. Zapowiada się pysznie. Pierwszy łyk i aż mi szczena opadła. Bardzo intensywna kawa dopełniona czekoladą. Amerykańskie chmiele tylko w końcówce dają o sobie znać i to minimalnie. Jest też nuta kwaskowa. O solidnej paloności chyba nie muszę pisać. Wysycenie niskie doskonale pasuje do stouta.


Pracowni Piwa wyszedł naprawdę udany stout. Szkoda tylko, że tak mało jest w nim elementów amerykańskich. Szczególnie w smaku brakuje jankeskich nut. Kawy nie pijam, ale Crackiem z chęcią rozpoczynałbym dzień. Etykieta spodobała mi się. Jeleń z porożem z szyszkami chmielu to ciekawy pomysł na logo. Jedynie skład mógłby być ciut bardziej dokładny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz